Usnesení
163. zasedání Pléna České konference rektorů
Plénum České konference rektorů (ČKR) přijalo na svém 163. zasedání následující usnesení:
- ČKR děkuje ministru školství, mládeže a tělovýchovy Robertu Plagovi, náměstku ministra školství, mládeže a tělovýchovy pro vysoké školství, vědu a výzkum Pavlu Dolečkovi a náměstku ministra školství, mládeže a tělovýchovy pro mezinárodní vztahy, EU a Evropské strukturální a investiční fondy Václavu Velčovskému za jejich přínos pro rozvoj vysokého školství, velmi dobrou komunikaci a spolupráci po celé čtyřleté období výkonu jejich funkcí.
- ČKR bere na vědomí výsledky jednání Pracovní skupiny ČKR pro oblast vzdělávání a pro spolupráci s Národním akreditačním úřadem pro vysoké školství (NAÚ) ze dne 16. listopadu 2021 týkající se standardů pro zajišťování kvality vzdělávací činnosti pro různé formy studia, pravidel realizace profesních studijních programů a standardů bakalářských prací.
- ČKR doporučuje pokračovat v přípravě návrhu zohlednění dlouhodobých citačních analýz při hodnocení výzkumných organizací, který připravuje Pracovní skupina ČKR pro spolupráci s Komisí pro hodnocení výzkumných organizací a ukončených programů (KHV).
- ČKR bere na vědomí návrh NAÚ týkající se procesu předávání informací o zavedení distančních forem vzdělávání v souvislosti s epidemií COVID-19, který ústně přednesl předseda NAÚ Ivan Barančík. ČKR očekává, že tento návrh bude formulován písemně.
- ČKR se ztotožňuje s dokumentem Principy pro zavádění opatření na vysokých školách v souvislosti s minimalizací dopadů epidemie COVID-19 na výuku. Principy jsou přílohou tohoto usnesení.
V Brně dne 2. prosince 2021
Za Českou konferenci rektorů
Prof. MUDr. Martin Bareš, Ph.D.
předseda
Příloha:
Principy pro zavádění opatření na vysokých školách
v souvislosti s minimalizací dopadů epidemie COVID-19 na výuku
- Definovat pravidla pro realizaci online výuky na dané VŠ.
- Možnost přechodu do synchronního online režimu výuky v případě přednášek.
- Udržet klasický koncept seminární, laboratorní a ateliérové výuky při maximálním dodržení hygienických požadavků.
- Preferovat homogennost studijních skupin.
- Optimalizovat rozvrhování fyzické a online výuky (např. neplánovat fyzickou a online výuku ve stejném časovém bloku).
- Nastavit systém včasné informovanosti studentů a vyučujících.
- Zajistit průběžnou zpětnou vazbu a vyhodnocení zavedených opatření.
- Posílit komunikaci, např. v podobě studijního poradenství.
- Zohlednit specifické potřeby zahraničních studentů.
- Motivovat studenty a zaměstnance k odpovědnému přístupu a zohlednění možnosti očkování.
Ve Zlíně dne 29. listopadu 2021
Za Pracovní skupinu ČKR pro oblast vzdělávání a pro spolupráci s NAÚ
Prof. Ing. Vladimír Sedlařík, Ph.D.
místopředseda ČKR pro oblast vzdělávání
garant Pracovní skupiny ČKR pro oblast vzdělávání a pro spolupráci s NAÚ